3 op de 4 werkzoekenden vinden een nieuwe job na Cevora-opleiding

De nieuwe campagne van Cevora wordt op gang getrapt

Brussel, 25 januari 2021 – Opleidingscentrum Cevora trapt vandaag een nieuwe campagne op gang. De centrale boodschap? De unieke aanpak – een combinatie van opleiding, stage en professionele coaching – wérkt. Zo vonden, in 2019, 3 op de 4 werkzoekenden een job als bediende na een gratis opleiding via Cevora. De opkomst voor de infosessies steeg spectaculair, dankzij de campagne van het najaar 2020.

Cevora, het sectoraal vormingscentrum van het paritair comité 200 (PC200), trapt een nieuwe campagne op gang om het aanbod voor het voorjaar 2021 kenbaar te maken. “We blikken tevreden terug op de campagne van vorig jaar”, zegt Cindy Vanobbergen, Channel Marketing Manager bij Cevora. “75% van onze cursisten vindt via onze opleidingen voor werkzoekenden hun weg naar een nieuwe job als bediende. Die boodschap sloeg aan. Daarom willen we dat succes herhalen en zelfs overtreffen.”

3 op de 4 vindt nieuwe job
Cindy Vanobbergen: “Het aantal deelnemers die aan onze opleidingen startte daalde logischerwijs lichtjes in het crisisjaar 2020, omdat veel klassikale opleidingen plots een digitale invulling moesten krijgen. Eigenlijk werd het hele systeem overhoop gegooid. Al denken we voor 2020 op dezelfde sterke cijfers uit te komen, maar op het definitieve resultaat is het nog even wachten.”

“Voor de infosessies van onze opleidingen merkten we een grotere interesse dankzij onze campagne. Die jobs worden duidelijk als toekomstgericht gezien en werkzoekenden zijn vast van plan om hun loopbaan zelf aan te pakken”, zo vult Vanobbergen nog aan.

Uniek concept
De sterke slaagcijfers van de opleidingen zijn volgens Vanobbergen te danken aan het unieke Cevora-concept: de combinatie van de opleiding, de praktijkstage en een professionele coach die de cursist gedurende het hele traject met raad en daad bijstaat. De coach helpt mee de soft skills verder te ontwikkelen en begeleidt hem of haar naar een stageplaats én een nieuwe job. Mét succes dus. Dankzij de opleiding vinden 3 op de 4 cursisten een job.

De nieuwe campagne loopt van 25 januari tot en met 21 februari 2021 in de media, via affiches en getuigenissen, online en in dagbladen. Ook de campagnewebsite www.eenjobalsbediende.be blijft actief. Het Cevora-aanbod bestaat uit tientallen gratis opleidingen in acht verschillende sectoren: administratie, bouw en studiebureaus, dienstencheques-consultant, HR-en managementsupport, rekrutering en selectie, IT, marketing en communicatie en sales en klantenservice. ​

Cindy Vanobbergen: “We geloven rotsvast dat iedereen kan groeien, bijleren of omscholen. Met onze opleidingen spelen we in op de jobs en sectoren van de toekomst, zodat werkzoekenden de beste kansen krijgen.”

Perscontact:
Cindy Vanobbergen ​
Channel Marketing Manager bij Cevora
0478 25 93 09
cindy.vanobbergen@cevora.be

 

Cevora vzw werd in 1990 opgericht door ​ de sociale partners van het APCB: ACLVB-CGSLBBBTK-SETCaACV PulsCNEVBO-FEB en de hierbij aangesloten federaties, UNIZO en UCM. De organisatie wordt gefinancierd door bedrijven en werknemers om collectieve opleidingen aan te bieden, zodat ook de kleinste kmo, binnen Paritair Comité 200, toegang krijgt tot opleidingen en premies. Dit opent een venster op nieuwe loopbaanmogelijkheden voor werknemers die toe zijn aan een nieuwe uitdaging. De opleidingen zijn gratis en laagdrempelig, en verzekeren de deelnemer een persoonlijke begeleiding in deze belangrijke stap in hun loopbaan. ​

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.